Lojban Phrasebook Pt. 1: Basics

Basics

Hello/Hi
coi
Goodbye/Have a good day 
co'o
How are you? 
do mo / xu do kanro
Fine, thank you
mi kanro .i ki'e do
What is your name?
ma cmene do
My name is ______
mi'e _____
Nice to meet you
.oinai
Please
e'o
Thank you
ki'e
You're welcome
je'e
Yes
go'i
No
na go'i
Excuse me (getting attention)
ta'a
I'm sorry
.u'u
I speak Lojban. 
.i mi se bangu la lojban.
I speak very little Lojban
.i ja'aru'e mi se bangu la lojban.
I don't really speak Lojban
.i mi no'e se bangu la lojban.
Do you speak English?
.i do se bangu le glibau xu
Is there someone here who speaks English? 
.i xu lo prenu noi se bangu le glibau cu zvati vi
Help!
.ii ko sidju
Good morning, Good afternoon, Good evening, Good night
coi / co'o
I don't understand
.i mi na jimpe
Could you speak more slowly please? 
.i e'o ko snota'a
Could you repeat it please? 
.i za'ure'u cusku pe'u
Where is the toilet?
.i ma stuzi lo vimku'a

No comments:

Post a Comment